21-05-2008

slechte sollicitatiebrief

En zo moet het dus niet

Ben the Man
Baantjesstraat 10
1234 BA Werkstad
Telefoon: 06-12324456

Grote Bank
t.a.v. mevrouw C. de Vries
Postbus 882
4567 AZ Ergenshuizen

Betreft: Een baan.

Werkstad, acht augustus 2004

Hoi mevrouw de Fries!

Ik ben Ben the Man en op zoek naar werk. Omdat ik denk dat ik bij jullie erg veel geld kan verdienen, besloot ik maar even een brief te schrijven. Graag wil ik bij jullie bank werken want jullie werken maar vier dagen in de week en betalen evensgoed veel. Zou ik echt heel tof vinden.

Nu werk ik nog bij het postkantoor, maar daar wil ik dus weg want daar wordt zoveel geroddeld door die wijven daar dat ik er echt niet goed van wordt. Ook zeuren ze de hele tijd over dat ik niet snel genoeg werk, terwijl dat dus echt niet waar is, want ik werk heel hard.

Goed, nu even over mijzelf: ik ben een serieuze knul van 27 jaar. Ik woon samen met een toffe meid en we hebben een hond. Mijn hobbys zijn natuurlijk voetbal (dus ik ben goed in teamgeest), en verder ga ik regelmatig naar de kroeg. Ook vindt ik het leuk om naar Ajax te gaan kijken. Wat ik verder allemaal gedaan heb kun je lezen in mijn cv.

Ik ben benieuwd naar je brief.

Groeten, Ben the Man.